- Про Міжнародну Технічну Допомогу

- Законодавство та база даних грантодавців

- Twinning - що це?












  Инвестиционный портал города Мелитополя


Яндекс.Метрика


Каталог сайтов

Каталог сайтов

Каталог для сайтов


Каталог сайтов «ua24.biz»
Rambler's Top100
Каталог сайтов Украины
UkrDom - всеукраинский портал
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET


МІЖНАРОДНА ТЕХНІЧНА ДОПОМОГА

Twinning - що це?

· Twinning - це інструмент інституційного розвитку і нова форма технічного співробітництва безпосередньо між органами влади держав-членів ЄС та України,  яка передбачає передачу “ноу-хау” та передової практики між державними органами країн-членів ЄС та їхніми українськими партнерами.
· Інструмент Twinning довів свою ефективність як засіб   гармонізації законодавства та запровадження передових практик державного управління у органах влади країн, які приєдналися до ЄС у 2004 р.
· Twinning справив значний позитивний вплив на створення професійної  мережі, що охоплює державних службовців, органи влади членів ЄС та країн, у яких впроваджувалися проекти Twinning, і сприяв розвиткові різнобічних зв’язків між цими людьми, органами і країнами.
· На сьогодні впроваджено вже понад тисячу проектів Twinning. Цей механізм зарекомендував себе як потужний інструмент у підготовці країни до вступу до ЄС.
· Поширення застосування інструменту Twinning на Україну -  першу з країн Тасіс - є тенденцією, що демонструє важливе значення, яке надається посиленню інтеграції України до ЄС.
· Однією з ключових особливостей Twinning є концепція обов’язкових результатів: і український партнер, і партнер з ЄС беруть на себе зобов’язання працювати для одержання спільно узгоджених результатів, котрі є чітко визначеними і які можна оцінити у кількісному вимірі.
· Проекти Twinning фінансуються Європейською Комісією. Внесок  українського партнера у проект складають людські ресурси та створення умов для праці,  включаючи забезпечення перекладу, повністю обладнані приміщення для роботи і проведення навчання/ конференцій.
 
  
 
Принципи функціонування інструменту Twinning
 
Проект Twinning має:
 
©    стосуватися сфер співпраці, передбачених Угодою про партнерство і співробітництво  між Україною та ЄС і Планом дій в рамках Європейської політики сусідства;
©   складатися із взаємно узгоджених елементів;
©   бути спільним проектом двох адміністрацій-партнерів: обидві сторони приймають на себе чітко окреслені зобов’язання;
©   передбачати, щонайменше, деякі елементи наближення до acquis  communautaire  (законодавства ЄС);
©   передбачати елементи інституційної та структурної реформи. Наприкінці проекту нова або модифікована система має бути самодостатньою: вона має функціонувати незалежно і самостійно і фінансуватися коштом країни-бенефіціара;
©   Україна має бути представлена державним органом - ”близнюком”, тобто таким, якому можна знайти відповідник у органах влади країни-члена ЄС. При цьому його діяльність відповідає напрямам співробітництва, передбаченими Угодою про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС, Планом дій в рамках Європейської політики сусідства та іншими важливими двосторонніми угодами
Функції координування підготовки реалізації програми твінінгу в Україні покладені Указом Президента України від 06 жовтня 2005 р. “Про питання забезпечення впровадження програми твінінгу в Україні” на Головне управління державної служби України. На виконання цього Указу створено Адміністративний офіс програми твінінгу.
Офіційним початком програми твінінгу став семінар із впровадження інструменту твінінгу, який відбувся в Києві 2-3 березня 2006 року. Учасники семінару були ознайомлені з процедурами, механізмами, особливостями та практичним досвідом впровадження програми Твінінгу, а також із циклом розробки та опрацювання проектів - від підготовки технічного завдання до підписання контракту з відібраним партнером в країні – члені ЄС.
В Україні програма твінінгу стартувала роботою з розробки таких чотирьох проектів:
Антимонопольне законодавство
Послуги цивільної авіації
Регулювання енергетики
Норми та стандарти
 
Для України Twinning є новою формою прямої технічної співпраці між центральними органами виконавчої влади країни, що виступають бенефіціарами цього виду зовнішньої допомоги ЄС, та органами влади країн-членів Європейського Союзу. Twinning забезпечує обмін практикою між державними органами країн-членів ЄС та їхніми українськими партнерами. Twinning  зарекомендовав  себе як один з найбільш дієвих інструментів запровадження передових практик державного управління.
Відповідно до Указу Президента України від 6 жовтня 2005 р. № 1424 „Питання забезпечення впровадження програми Twinningв Україні” Головне управління державної служби України (Головдержслужба України) визначене відповідальним органом за координацію всієї діяльності, пов’язаної з використанням інструменту Twinning в Україні. Лист Міністра економіки України, Національного координатора технічної допомоги ЄС від 5 жовтня 2005 р. № 46-51/76, яким були внесені зміни до умов виконання програми Tacis за 2002, 2003 та 2004 роки, дозволив спрямувати відповідне фінансування на підготовку та впровадження проектів Twinning. Невдовзі був створений Адміністративний офіс програми Twinning (АОП) і наказом Головдержслужби від 15 жовтня 2005 р. № 246 „Питання Адміністративного офісу програми Twinning” був призначений директор АОП.
Упродовж жовтня 2005 – березня 2006 років були налагоджені контакти та співробітництво з Представництвом Європейської Комісії в Україні та потенційними органами-бенефіціарами. В українських центральних органах виконавчої влади були призначені контактні особи, відповідальні за питання підготовки та реалізації проектів Twinning (Focal Points). На дводенному Міжнародному семінарі, що відбувся 2–3 березня 2006 року, ЄС і Україна спільно поклали початок впровадженню інструменту Twinning в Україні. Ця подія стала другою значною віхою розвитку цього інструменту в Україні.
7 лютого 2007 року була прийнята Постанова Кабінету Міністрів України № 154  „Про затвердження Порядку організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в Україні”. У цьому документі чітко визначені відповідальність і обов’язки українських органів-бенефіціарів у рамках проектів Twinning, а також посилена роль Адміністративного офісу програми Тwinning у складі Центру сприяння інституційному розвитку державної служби при Головному управлінні державної служби України.
Зазначений Порядок не лише встановлює вимоги до організації роботи з підготовки та реалізації проектів Twinning в українських міністерствах і відомствах, але й чітко визначає відповідальність і обов’язки українських партнерів Twinning. Відповідно до Порядку, функції Адміністративного офісу програми Twinning покладено на Центр сприяння інституційному розвитку державної служби.
У рамках Порядку врегульовані такі основні питання:
•  статус керівників проектів Twinning, постійних радників з питань Twinningі експертів з країн-членів ЄС в органах-бенефіціарах, що дозволяє їм ефективно співпрацювати з українськими партнерами в рамках конкретного проекту;
•  спільна відповідальність партнерів за досягнення обов’язкових результатів, які визначені у контракті та робочому плані проекту;
•  обов’язки бенефеціара стосовно забезпечення партнерів з країн-членів ЄС робочими приміщеннями та приміщеннями для проведення конференцій і тренінгів, оргтехнікою, доступом до телефонного зв’язку, факсу та Інтернету за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України на відповідний рік на утримання центрального органу виконавчої влади;
•  право на забезпечення керівника проекту, постійного радника та експертів з країн-членів ЄС доступом до інформації, необхідної для належного виконання ними своїх функцій, відповідно до умов контракту;
•   призначення від українського партнера: керівника проекту, партнера постійного радника Twinning (посадова особа, яка на постійній основі, що має бути включене до її функціональних обов’язків, безпосередньо співпрацює з постійним радником Twinning, а також з іншими співробітниками органу-бенефеціара, відповідальними за впровадження проекту);
•   процедури звітності, вимоги до неї, що відповідають вимогам інструменту Twinning, та порядок надання інформації компетентним органам України.